25 Mart 2014 Salı

Webgec E-Ticaret Yazılım Firması

Çapraz satış tekniği ile satışlarınızı arttırmanız mümkündür. Onu da kısaca şöyle anlatalım isterseniz. Örneğin cep telefonu satışı yapan bir müşterimiz cep telefonu kılıfını varyant olarak ekleyebilirsiniz ve cep telefonunu alan müşteriniz kılıfı da almak zorun olacaktır. Veya müşteriniz sepete ürün eklediğinde yanda “bunun yanı sıra bunu da almak ister misiniz” şeklinde satın almayı hatırlatıcı teknikler uygulayabilirsiniz. Bir uydu alıcısı almak istediğinizde size “bunu da almak ister misiniz” gibi seçenekler gelecektir. “Almak istemiyorum” u seçme hakkınızda var ama burada amaç alıcıya diğer ürünleri hatırlatmak.

               Kampanya modülleri ile de satışlarınızı arttıracak bazı stratejiler oluşturabilirsiniz. Ticarete yeni başlayan firmaların rekabet için ilk başvurdukları yol fiyatta indirim yapmaktır. Bu da sizin kazanmanız gereken karı azaltır (kimi durumlarda başa baş veya zararına ürün satmış olursunuz).  Fakat e-ticaret yapacak firmaların bu konuda bilmeleri gereken bir gerçek vardır. Dünyada e-ticaret dönüşüm oranı %0.5 oranındadır. Bu da demektir ki sitenize giren her 200 kişiden 1 kişi alışveriş yapmaktadır. Verdiğiniz reklamlarda tıklama maliyetini 7 kuruş diye hesaplarsak her sepet için 14 TL reklam masrafınız var demektir. Neden sepete bir ürün yerine birkaç ürün atılmasın? Tek sepet için verilecek olan reklam maliyetinden neden birkaç ürün için faydalanmayasınız?
                Webgec olarak bu konuda akıllı yazılımlar geliştirmek bizim hedefimizdir.  Hemen hemen her e-ticaret yazılımında kampanya modülü vardır. Fakat bunlar genel olarak ürünlere indirim yapmaya yöneliktir ki bu size hep para kaybettirir. Webgec olarak geliştirdiğimiz kampanya modülleri şu şekildedir:
·         Kargo ödeyen ürünler
·         Birlikte alınırsa indirim sağlayan ürünler
·         3 al 2 öde gibi kampanyalar
·         1 al ikincisi %x indirimli ürün

                Ayrıca müşterileriniz alışverişlerini tamamlarken onları bir sonraki alışverişe teşvik etmek amacı ile hediye kuponu oluşturabilirsiniz. Sitenizde bulunan bir kategoriyi ele alalım, örneğin beyaz eşya kategorisinden sipariş veren müşterilerinize, sepet miktarı 2000 TL olması koşulu ile belli bir oranda indirim kuponu oluşturabilirsiniz. Akıllı sistemimiz sayesinde ucu bucağı olmayan kampanya şekilleri oluşturma imkânı sunuyoruz sizlere. Belli bir kategoride olabileceği gibi belli markada da kampanya oluşturmanız mümkündür. Örneğin X marka çanta da bir kampanya yaptığınızı düşünelim. Çanta fiyatı 40 TL olsun, üç adet çanta 99 TL gibi tek fiyat kampanyası uygulayarak hem satışlarınızı arttıracak, hem de yukarıda anlatmış olduğumuz gibi reklam maliyetlerini kara çevirmiş olacaksınız. Buna benzer şekilde onlarca örnek vermemiz mümkündür. Burada geliştirilen tüm kampanyalar sizin sattığınız ürün sayısını artırmaya yöneliktir ve devamlı geliştirilmekte ve iyileştirilmektedir.

                Yalnızca Webgec ’de olan yeniliklere bir yenisini daha ekledik ve sistemimize “parçalı ödeme sistemini” getirdik. Araştırmalarımız sonucunda görüldü ki müşteriler tarafından alınan ürünlerin fiyatları arttıkça kredi kartı limitleri yetersiz gelmeye başlıyor. Bu sorunla baş edebilmenin en iyi yolu, aynı bir dükkandan alışveriş yapar gibi ödemeleri birden fazla karttan tahsil edebiliyor olmaktır. Yani müşteri pahalı bir ürün aldığında bunun ödemesini tek bir kredi kartından yapmaya mahkum değildir. Bunun yerine bir ürünün ödemesini istediği kadar çok kredi kartı ile yapabilir. Ödenecek tutar sizin hesabınıza tam olarak aktarılıyor fakat müşteriniz birkaç kredi kartı ile alışverişini tamamlamış oluyor. Böylece sepeti terk etme oranı en aza iniyor hem de müşteri memnuniyeti bir ileri seviyeye taşınıyor.

                Ayrıca Webgec olarak logo , nebim , netsis , eta , mikro , link gibi muhasebe programlarına stok, fiyat, sipariş, fatura, çek senet, ba/bs ve cari ekstre entegrasyonu yapmaktayız. Webgec olarak gerek b2c gerekse de b2b olarak projeler altına imza atabileceğimizi düşünüyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder