Kampanya modülleri ile de satışlarınızı arttıracak bazı stratejiler oluşturabilirsiniz. Ticarete yeni başlayan firmaların rekabet için ilk başvurdukları yol fiyatta indirim yapmaktır. Bu da sizin kazanmanız gereken karı azaltır (kimi durumlarda başa baş veya zararına ürün satmış olursunuz). Fakat e-ticaret yapacak firmaların bu konuda bilmeleri gereken bir gerçek vardır. Dünyada e-ticaret dönüşüm oranı %0.5 oranındadır. Bu da demektir ki sitenize giren her 200 kişiden 1 kişi alışveriş yapmaktadır. Verdiğiniz reklamlarda tıklama maliyetini 7 kuruş diye hesaplarsak her sepet için 14 TL reklam masrafınız var demektir. Neden sepete bir ürün yerine birkaç ürün atılmasın? Tek sepet için verilecek olan reklam maliyetinden neden birkaç ürün için faydalanmayasınız?
Webgec olarak bu konuda akıllı yazılımlar geliştirmek bizim hedefimizdir.
Hemen hemen her e-ticaret yazılımında kampanya modülü vardır. Fakat
bunlar genel olarak ürünlere indirim yapmaya yöneliktir ki bu size hep
para kaybettirir. Webgec olarak geliştirdiğimiz kampanya modülleri şu şekildedir:
· Kargo ödeyen ürünler
· Birlikte alınırsa indirim sağlayan ürünler
· 3 al 2 öde gibi kampanyalar
· 1 al ikincisi %x indirimli ürün
Ayrıca
müşterileriniz alışverişlerini tamamlarken onları bir sonraki
alışverişe teşvik etmek amacı ile hediye kuponu oluşturabilirsiniz.
Sitenizde bulunan bir kategoriyi ele alalım, örneğin beyaz eşya
kategorisinden sipariş veren müşterilerinize, sepet miktarı 2000 TL
olması koşulu ile belli bir oranda indirim kuponu oluşturabilirsiniz.
Akıllı sistemimiz sayesinde ucu bucağı olmayan kampanya şekilleri
oluşturma imkânı sunuyoruz sizlere. Belli bir kategoride olabileceği
gibi belli markada da kampanya oluşturmanız mümkündür. Örneğin X marka
çanta da bir kampanya yaptığınızı düşünelim. Çanta fiyatı 40 TL olsun,
üç adet çanta 99 TL gibi tek fiyat kampanyası uygulayarak hem
satışlarınızı arttıracak, hem de yukarıda anlatmış olduğumuz gibi reklam
maliyetlerini kara çevirmiş olacaksınız. Buna benzer şekilde onlarca
örnek vermemiz mümkündür. Burada geliştirilen tüm kampanyalar sizin
sattığınız ürün sayısını artırmaya yöneliktir ve devamlı geliştirilmekte
ve iyileştirilmektedir.
Yalnızca Webgec ’de olan yeniliklere bir yenisini daha ekledik ve sistemimize “parçalı ödeme sistemini”
getirdik. Araştırmalarımız sonucunda görüldü ki müşteriler tarafından
alınan ürünlerin fiyatları arttıkça kredi kartı limitleri yetersiz
gelmeye başlıyor. Bu sorunla baş edebilmenin en iyi yolu, aynı bir
dükkandan alışveriş yapar gibi ödemeleri birden fazla karttan tahsil
edebiliyor olmaktır. Yani müşteri pahalı bir ürün aldığında bunun
ödemesini tek bir kredi kartından yapmaya mahkum değildir. Bunun yerine
bir ürünün ödemesini istediği kadar çok kredi kartı ile yapabilir.
Ödenecek tutar sizin hesabınıza tam olarak aktarılıyor fakat müşteriniz
birkaç kredi kartı ile alışverişini tamamlamış oluyor. Böylece sepeti
terk etme oranı en aza iniyor hem de müşteri memnuniyeti bir ileri
seviyeye taşınıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder