Sitede bugüne dek yayımladığımız
içeriklerin tamamında SEO’nun arama motorları için değil, internet
kullanıcılarının memnuniyetini kazanmak için yapıldığından bahsettik ve hala da
bahsetmeyi sürdürüyoruz. Kullanıcı memnuniyeti arttırmak için web sitelerinin
elindeki en büyük koz olan içerik, SEO çalışmalarının da kaderini belirler.
Çünkü içerik kraldır!
Arama motorlarında kendine üst
sıralarda yer bulmak isteyen web sitelerinin mutlaka özgün, kullanıcılara fayda
sağlamayı hedefleyen ve farklılık yaratacak içerikler yayınlaması gerekir ki;
bu da son dönemde herkesin dilinde olan viral içeriğin SEO anlamında da ne
kadar önemli olduğunu gösteriyor. Viral içerik, hedef müşteri kitleniz hakkında
normalde üzerine para verseniz dahi edinemeyeceğiniz kadar geniş içerikli bilgi
edinmenizi, müşteri geribildirimlerine bakarak adımlarınızı hangi yönde atmanız
gerektiğini belirlemenizi sağlar.
İnternet kullanıcılarını tarafından
yani “tamamen organik olarak” hızlı bir şekilde yayıldığı için viral terimiyle
anılır. Zira tıp literatüründe viral tabiri; virüs kaynaklı olan ve bu sebepten
dolayı da efekte olduktan sonra organizmaya hızlı bir şekilde yayılan
hastalıklar için kullanılır. İnternet kullanıcılarının hemen dikkatini çeken ve
sosyal ağlarda paylaşarak diğer kullanıcılara da ulaştırmak istediği içerikler,
bu sebepten ötürü viral içerik olarak tanımlanmakta.
Viral İçerik-SEO İlişkisi
Tamseo olarak
her zaman web sitelerinin arama motorlarında yükselmesini sağlamak için yapılan
SEO çalışmalarında doğal olmayan yöntemlerden uzak durmanız gerektiğini
söylüyoruz. Sitenizin yayın içeriğinin özgün bir kimliğe sahip olması ne denli
önemliyse, bu içeriğin “kazanç sağlayacak trafiğe dönüşmesi” de aynı derece
mühimdir. SEO çalışmalarında farklı sosyal medya hesapları üzerinden paylaşım
yaparak sosyal medya kullanıcılarının dikkatini çekmeye çalışmak yerine bunu
internet kullanıcılarının sizin için yapmasına ne dersiniz? Peki, binler ve
hatta on binlerce kullanıcıyı yayın içeriğinizi paylaşmaya nasıl ikna
edeceksiniz? Tabi ki, viral içerikle…
İnorganik uygulamalarla SEO yapmaya
çalışarak arama motorları tarafından cezalandırılmaktansa, viral içerik
üreterek tamamen doğal yollarla web sitenizin geniş kitleler tarafından takip
edilmesini sağlayabilirsiniz. Bu tür zorlama SEO çalışmaları, aslında viral
içerikle doğal olarak sağlanan bir etkinin suni yollardan taklit edilmeye
çalışılmasıdır. Bir marka için senaryosundan çekimine kadar son kullanıcının
kendisi tarafından hazırlanan reklam filminden daha iyi bir tanıtım aracı
yoktur. İnternet kullanıcılarının mobil uygulamaları, sosyal medya araçlarını
ve video paylaşım sitelerini kullanarak sitenin yayın içeriğini bizzat
paylaşmak istemesinden daha efektif bir SEO çalışması bulunmamaktadır.
Bu nedenle viral içerik üretmeyi
başaran web siteleri zaten birçok kişinin inorganik, zorlama yollardan yapmaya
çalıştığını tamamıyla organik bir şekilde yapmış olur. Kullanıcıların bu
paylaşma eğilimi tahmin edilenden de kısa bir süre içinde arama motorları
tarafından fark edilir ki, bu da web sitesinin aram sonuçlarında çok hızlı bir
yükseliş trendi yakalaması anlamına gelir.
Alttaki video, yayınlanmasının
üzerinden seneler geçmiş olmasına rağmen hala düzenli olarak trafik çeken ve bu
sayede Gittigidiyor.com’un tanıtımını yapmayı sürdüren oldukça popüler bir
viral içerik örneği. Markanın “desteği” ile daha önce benzer içerikler üreten
ve oldukça yoğun ilgi gören birkaç genç, kendi hazırladıkları viral reklam ile
“Gittigidiyor” isminin geniş bir kitlenin zihnine kazınmasını sağladı.
Viral İçerikle Müşterileri Geribildirimi Alma
Virak içerikler, son kullanıcı
geribildirimleri sayesinde firmalara binlerce lira harcayarak dahi elde
edemeyeceği kadar geniş boyutta bilgi akışı sağlar. İnsanlar viral içerikleri
paylaşır çünkü sosyal çevrelerinin vereceği olumlu tepkiyi görmek ve yaptığı
paylaşımla dikkatleri kendi üzerine çekmek ister. Nasıl ki sosyal hayatta ilgi
çekmek ve beğenilmek her insanı memnun ediyorsa, dijital dünyada da paylaşılan
içeriğin herkes tarafından beğenilmesi ve yapılan paylaşımlarla da
beğenildiğinin gösterilmesi internet kullanıcıları mutlu ediyor. Bu sebepten ötürü
viral içerikler firmanın Adwords’e binlerce lira harcayarak bile ulaşamayacağı
kadar geniş bir kesime ulaşmasını sağlar.
İnternet kullanıcılarının viral
içerik paylaşımının perde arkasında yatan önemli bir neden de, sosyal çevresini
belli bir konuda bilgilendirmek ve dikkatlerini bir konuya yöneltmek istemesi.
Bu tür paylaşımlar hızla geniş kitlelere yayıldığı gibi, firma açısından paha
biçilemez bir değere sahip olan binlerce kullanıcı yorumuna da ev sahipliği
yapıyor. Olumlu veya olumsuz yüzler, binlerce yorumun yapıldığı viral
içeriklere bakarak firmaların müşterilerini daha yakından tanıması mümkün. Bu
da binlerce lira harcanarak yapılan SEO çalışmalarıyla Google aramalarında ilk
sıraya yerleşilse dahi sahip olunamayacak değerde bilgi anlamına geliyor.
Ziyaretçilerinize Paylaşım Butonu Aratmayın
Web
sitelerinin yayın içerikleri kendi kendini paylaşarak viral içerik haline
dönüşmez. İnternet kullanıcıları dendiğinde artık masaüstü ve dizüstü
bilgisayar kullanıcılarından çok mobil cihaz kullanıcılarının kast edildiği
günümüzde, mobil internet kullanıcılarının çok daha fazla paylaşma eğiliminde
olduğunu unutmayın. Web sitenizi ziyaret edenlerin, kullandığı sosyal medya ve
video paylaşım araçlarına ait butonları kolayca bulabileceği bir tasarıma sahip
olduğundan emin olun. Web sitenizde yayınlanan herhangi bir içeriği
görüntüledikten hemen sonra paylaşmak isteyecek olan internet kullanıcılarına
düşünceleri değişmeden ve tek bir tuşla paylaşım yapma imkanı sunmanız önemli.
Bu sayede özellikle içerik paylaşma eğiliminde olan mobil internet
kullanıcılarının sitenize daha yoğun ilgi göstermesini sağlayabilirsiniz.
Viral içerikler kısa sürede sitenizden binlerce kullanıcının
bahsetmesini yani site linklerinizin binlerce kez paylaşılmasını sağlar. Bu ise
insanların bizzat sizin için herkesin hayalini kurduğu, tamamen organik ve son
derece geniş hacimli bir SEO çalışması yapması demektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder